Αυτοδιοίκηση Πρώτο Θέμα

Επεκτείνεται το δίκτυο των ποδηλατόδρομων του Δήμου Θεσσαλονίκης

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο σχεδιασμός της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για επέκταση του υφιστάμενου δικτύου των ποδηλατόδρομων, με σκοπό να διαμορφωθεί μια καινούρια κουλτούρα οικολογικών μετακινήσεων και να ενισχυθεί η χρήση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς στην πόλη.

Την κατεύθυνση για άμεση αξιοποίηση της δυνατότητας που προσφέρθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές ποδηλατοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, έδωσε ο ίδιος ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ανακοινώνοντας ένα πακέτο παρεμβάσεων για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης στην πόλη και για την αύξηση του δημόσιου χώρου ως αντιστάθμισμα στη λελογισμένη επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων.

Τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για τους νέους ποδηλατόδρομους και για τις σχεδιαζόμενες πεζοδρομήσεις και τις μετατροπές δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020, στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, της οποίας προεδρεύει, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιώργος Αβαρλής.

«Στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, μπορούμε να αποδώσουμε μέρος του δημόσιου χώρου στους πολίτες», ανέφερε στην κεντρική τοποθέτησή του ο κ. Αβαρλής, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή τη φάση εγκρίνεται το πρώτο σκέλος των μέτρων τα οποία έχουν σχεδιαστεί, ενώ θα ακολουθήσουν και πρόσθετες παρεμβάσεις. Όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τα μέτρα, σύμφωνα με όσα έχουν προβλεφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, θα βρίσκονται σε ισχύ μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ενώ ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην πορεία σε αξιολόγηση ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο αυτά θα έχουν επιδράσει στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.

Κατεβαίνει στο οδόστρωμα ο ποδηλατόδρομος της λεωφόρου Νίκης

Μία από τις πλέον κομβικές παρεμβάσεις τις οποίες έχει σχεδιάσει η Δημοτική Αρχή αφορά στη μεταφορά του ποδηλατόδρομου της λεωφόρου Νίκης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα.

Η παρέμβαση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς εδώ και χρόνια έχει διαπιστωθεί ότι το μικρό πλάτος του πλακόστρωτου της παλιάς παραλίας δεν επαρκεί για την άνετη κυκλοφορία πεζών και ποδηλατιστών ιδιαίτερα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες όπως και τα Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα αυτό έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο στις παρούσες συνθήκες λόγω της αναγκαιότητας τήρησης αποστάσεων.

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Δήμου Θεσσαλονίκης έχει προτείνει τη μεταφορά του ποδηλατόδρομου αμφίδρομης κίνησης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας στο οδόστρωμα της λεωφόρου Νίκης κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων.

Κάθε κατεύθυνση κίνησης ποδηλάτων θα έχει πλάτος 1,25µ, ενώ μεταξύ τους οι δύο κατευθύνσεις θα διαχωρίζονται µε μονή διαχωριστική γραμμή.

Οι ρυθμίσεις για Κωνσταντίνου Καραμανλή και κάθετες οδούς

Νέος ποδηλατόδρομος πρόκειται να κατασκευαστεί και κατά μήκος της λεωφόρου Καραμανλή. Οι ποδηλατικές διαδρομές θα διαμορφωθούν στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων και στις δύο κατευθύνσεις.

Μάλιστα η επιλογή της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στη χάραξη ποδηλατόδρομου σε έναν κομβικό δρόμο όπως η Κωνσταντίνου Καραμανλή επιβεβαιώνεται και από τη σχετική απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία επισημαίνεται ότι η ανάπτυξη έκτακτων λωρίδων ποδηλάτου σε μεγάλες οδικές αρτηρίες αναμένεται να αποσυμφορήσει τα αστικά κέντρα και να κάνει το ποδήλατο πιο ελκυστικό και αναγνωρίσιμο σε νέους χρήστες.

Με σκοπό, εξάλλου, την κάθετη σύνδεση των νέων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραµανλή είτε µε τις γύρω περιοχές κατοικίας και εμπορίου είτε µε τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας, μετατρέπονται σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας οι ακόλουθοι άξονες:

  • Άξονες Βούλγαρη – Μοσχονησίων
  • Άξονας Μάρκου Μπότσαρη
  • Άξονας Κατσιμίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου.

Στην πλατεία Σταμάτη Καραμανλή

Παράλληλα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε πεζοδρομήσεις και μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Σταμάτη Καραμανλή, που αποτελεί ένα από τα πλέον πολυσύχναστα σημεία στην περιοχή της Χαριλάου.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

  1. Για τη Γυμνασιάρχου Στεφάνου στο τμήμα της από την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου έως τη Θεοδώρου Γαζή η προσωρινή πεζοδρόμηση της οδού.
  2. Για την Αντωνίου Τούσα στο τμήμα της από τη Θεοδώρου Γαζή έως την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου η προσωρινή πεζοδρόμηση της οδού.
  3. Για τη Θεοδώρου Γαζή στο τμήμα της από την Αντωνίου Τούσα έως τη Γυμν. Στεφάνου ο προσωρινός καθορισμός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα.

Related posts

Κρίσιμη εβδομάδα για Βρεφονηπιακούς, Παιδικούς Σταθμούς και ΚΔΑΠ – Έκτακτη σύσκεψη στο ΥΜΑΘ υπό τον υπουργό Θόδωρο Καράογλου, μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Σίμου Δανιηλίδη

Δημήτρης Δημητριάδης

Στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ευθύνης το Διοικητήριο απέκτησε Απινιδωτή

Σταύρος Καρυπίδης

Δήμος ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ – Μια ακόμη… παραμυθένια σχολική αυλή γεννιέται!

Δημήτρης Δημητριάδης

Σχολιάστε

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy