ΔΙΕΘΝΗ Επιχειρήσεις ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο τελευταίος γίγαντας, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στην Ιστορία βγήκε απο το εργοστάσιο της AIRBUS και μάλλον θα οδηγηθεί κατευθείαν σε παροπλισμό!

Το Α-380 το διώροφο αεροσκάφος της Ευρωπαϊκής κοινοπραξίας, ένα τεχνολογικό θαύμα της αεροναυπηγικής που μπορεί να μεταφέρει 850 επιβάτες σε απλή διαμόρφωση θέσης, αποτέλεσε και την μεγαλύτερη αποτυχία για την εταιρεία AIRBUS η οποία δαπάνησε 25 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη και την παραγωγή του αλλά απο τα 1.200 που προέβλεπε να πουλήσει, διέθεσε μόλις 272.

Οι πιλότοι της Qantas φεύγουν από το Airbus A380 αφού έφτασαν στο αεροδρόμιο Logistics της Νότιας Καλιφόρνιας για αποθήκευση λόγω covid-19 και μάλλον δεν ξαναπετάξουν ποτέ.

Οι απόψεις για την κατασκευή του αεροσκάφους ήταν αντικρουόμενες. Θέλοντας να πετύχει την αίγλη και την επιτυχία του άλλου μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους του κόσμου το B-747 της Boeing το οποίο παρουσιάστηκε το 1969 και ήταν το επίτευγμα της αεροναυπηγικής, προσπάθησε να επαναλάβει τον θρίαμβο.

Τα μηνύματα και οι προοπτικές ήταν ξεκάθαρα αρνητικά για μια τέτοια παραγωγή. Η Boeing η οποία έπαιρνε όλο λάθος επιχειρηματικές αποφάσεις, δίνοντας την ευκαιρία στην AIRBUS να την πλησιάσει και σε περιπτώσεις να την ξεπεράσει, διέβλεψε σωστά ότι δεν υπάρχει μέλλον για τους κολοσσούς των αιθέρων. Ήδη είχε πάρει την απόφαση να μην παράγει ένα νέο αεροπλάνο του τύπου B-747 Jumbo καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δεν αγόραζαν πλέον το εκπληκτικό αεροσκάφος, αλλά ζητούσαν κυρίως δικινητήρια και μικρών αποστάσεων αεροσκάφη. Να σημειωθεί ότι το κόστος πτήσης αλλά και πληρωμής τελών στα αεροδρόμια είναι μεγαλύτερο όσο μεγαλύτερο και βαρύτερο είναι το αεροσκάφος. Έτσι ένα μεγάλο αεροσκάφος ακόμη και με πληρότητα 70-80% είναι αντιοικονομικό. Η Boeing έκανε ένα φρεσκάρισμα στο B-747 των 50 χρόνων σχέδιο, αλλά και αυτό δεν είχε επιτυχία.

Ακόμη και η AIRBUS είχε παρόμοια μηνύματα καθώς πωλούσε μικρά και δικινητήρια αεροσκάφη, ενώ τα μεγαλύτερα μειωνόταν σε αριθμούς. Εκτός των άλλων η εταιρεία είχε ένα παράδειγμα με το επίσης τετρακινητήριο αλλά μικρότερο Α-340 το οποίο δεν είχε την επιτυχία του δίδυμου δικινητήριο αδελφού του Α-330 και σταμάτησε η παραγωγή του. Παρόλα αυτά οι υπεύθυνοι της AIRBUS προχώρησαν στην παραγωγή του Α-380. Οι περισσότερες εταιρείες ανέμεναν μεγαλύτερη αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις, αλλά ενώ η AIRBUS κινήθηκε προς τα μεγαλύτερα αεροπλάνα, η η εξέλιξη κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς πιο ελαφρά και, κυρίως, οικονομικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, αεροσκάφη.

Το Α-380 παραδόθηκε για πρώτη φορά στη Singapore Airlines στις 15 Οκτωβρίου 2007. Το αεροσκάφος διπλού καταστρώματος πλήρους μήκους , που μερικές φορές ονομάζεται superjumbo, έχει τυπική χωρητικότητα 525 θέσεων, αν και είναι πιστοποιημένο για έως και 853 επιβάτες. Από τον Αύγουστο του 2020, η Airbus έχει λάβει 251 σταθερές παραγγελίες και έχει παραδώσει 242 αεροσκάφη. Η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης A380 με 123 παραγγελίες, εκ των οποίων 115 έχουν παραδοθεί. Στις 14 Φεβρουαρίου 2019, αφού η Emirates μείωσε τις τελευταίες παραγγελίες της υπέρ των A350 και A330neo, (δικινητήρια και πολύ πιο οικονομικά) η Airbus ανακοίνωσε ότι η παραγωγή A380 θα τελειώσει έως το 2021.

Το κτύπημα του Covid-19 στις παγκόσμιες αγορές και στον τουρισμό, έχει οδηγήσει τις περισσότερες εταιρείες να αποθηκεύσουν προς το παρόν τα αεροσκάφη τους, ενώ οι περισσότερες ανακοίνωσαν ότι δεν θα επαναφέρουν τα αεροσκάφη με 4 κινητήρες (B-747 & A-380) στον αέρα οδηγώντας αυτούς τους γίγαντες στην διάλυση.

Α380 παρκαρισμένα. Ο γίγαντας της Airbus κατέληξε στα αζήτητα
Α380 άβαφα, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν πολλές παραγγελίες.

Η αρχική συναρμολόγηση ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο τελευταίο superjumbo, αφού ανακοινώθηκε το 2019. Το σκάφος εντοπίστηκε από τον ανεξάρτητο φωτογράφο Aviation Toulouse ( @FrenchPainter ) στο εργοστάσιο Jean-Luc Lagardere, μια ειδικά σχεδιασμένη εγκατάσταση Airbus στο αεροδρόμιο Toulouse-Blagnac στη νότια Γαλλία.

Related posts

Δωρεάν κατέβασμα… τέλος: Λουκέτο σε 263 δημοφιλείς «πειρατικές» ιστοσελίδες

Δημήτρης Δημητριάδης

Σιωπηλή διαμαρτυρία από Κύπριους Φοιτητές στην πλατεία Αριστοτέλους την Κυριακή για την κατεχομένη Κύπρο.

Δημήτρης Δημητριάδης

Ισραήλ, Ελλάδα και η τουρκική πρόκληση

Δημήτρης Δημητριάδης

Σχολιάστε

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Privacy & Cookies Policy